Гришковецький ліцей Гришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області –це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків, тобто освітній заклад самореалізації особистості, школа життєтворчості з урахуванням здібностей та освітніх потреб здобувачів освіти з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях.
Наш ліцей:
– школа творчості для вчителів;
– школа спокою для батьків;
– школа радості для дітей.
Місія ліцею – кожному гімназисту гідні й необхідні умови розвитку та реалізації свого потенціалу для власного й суспільного блага.
Мета та завдання ліцею
Головні цінності педагогічного колективу – дитина, культура, творчість.
Основний принцип педагогічного процесу ліцею – цілеспрямована взаємодія дорослих і дітей, що виступає джерелом розвитку й задоволення вищих потреб дитини, умовою її можливої реалізації, навчальним середовищем, у якому індивід самостверджується й самореалізується.
Наша мета – створення такого інформаційно-освітнього простору в ліцеї, що дозволить забезпечити особистісне зростання учня та його підготовку до повноцінної й ефективної участі в громадському та професійному житті в умовах інформаційного суспільства і яке б плекало творчу особистість, створювало умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, вироблення сучасної моделі випускника ліцею, спроможного реалізувати власний позитивний потенціал шляхом співпраці дітей, батьків, учнів, громадськості, розуміючи, що кожен є самоцінною особистістю, через відкриті щирі стосунки, беззаперечне прийняття дитини, свободу і творчість вчителя.
Освіта в нашому закладі буде зосереджуватись на дитині, а не на академічних знаннях, для цього вчитель підтримуватиме і розвиватиме потенціал кожного учня. Відповідно до цього, на уроках діти не стільки готуватимуться до далекого майбутнього життя, а житимуть ним зараз, тобто навчання має бути максимально наближеним до умов сучасного швидкоплинного життя.
Завдання – реалізація ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася модель випускника, задоволення освітніх потреб не тільки обдарованої молоді, а й звичайних учнів, де всі стануть успішними в житті, здатними до інтеграції з європейським співтовариством.
Завдання ліцею колектив вбачає в здобутті учнями основ мудрості. Тому правило «Будь мудрим!» повинно стати девізом закладу. А це значить вчити учнів узгоджувати свої інтереси з інтересами інших, прагнення досягти спільності з людьми і принести їм користь саме в тому, що найбільше відрізняє особу від інших. Це також означає діяти так, як всі хочуть, але як тільки може мудрий. Разом з цим учні мають знати, що мудрість виявляється, коли знання підсилюються інтуїцією і глибокими роздумами, освітленими високою моральністю. Вона набувається самосвідомістю і самовихованістю. В загальному все це сприятиме навчанню учнів вміти, розуміти, аналізувати, тобто мислити.
Завдання стратегії розвитку:
o Підвищити якість освітніх послуг у відповідність з освітнім станом.
o Забезпечити права дітей на вибір видів і форм діяльності, створити оптимальні умови для виявлення та розвитку творчої обдарованості кожного учня ліцею.
o Розвивати досвід партнерства, волонтерства, самоврядування.
o Реалізувати інтелектуальний потенціал та емоційний інтелект дітей та дорослих шляхом активного залучення до навчання та суспільно-громадської діяльності.
o Забезпечити позитивний імідж ліцею.
o Здійснити основний освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей учнів.
o Забезпечити збереження та зміцнення здоров’я дітей.
План стратегічного розвитку спрямований на виконання:
- Конституції України;
- Законів України:
«Про освіту»; «Про загальну середню освіту»; «Про Національну програму інформатизації»; «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні»; «Про молодіжні та дитячі громадські організації»; «Про охорону дитинства»;
- Національної Програми «Освіта України ХХІ століття»;
- Національної доктрини розвитку освіти;
- Національної Програми «Діти України»;
- Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти;
- Конвенції про права дитини;
- Національної стратегії розвитку освіти в Україні.
реалізацію:
- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього процесу;
- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;
створення належних умов для:
- розвитку доступної та якісної системи освіти ліцею;
- доступного та якісного освітнього середовища;
- реалізації інтелектуальної творчої діяльності, спрямованої на одержання нових знань та пошук шляхів їх застування, основними видами якої є фундаментальні та прикладні наукові дослідження;
- реалізації наукової діяльності, спрямованої на одержання і використання нових знань для розв’язання технологічних, інженерних, економічних, соціальних та гуманітарних проблем;
- умов рівного доступу до освіти;
- гуманних відносин в освітньому закладі;
- соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.
- сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- набуття знань щодо провадження інноваційної діяльності з метою подальшого провадження підприємництва та впровадження результатів наукової та науково-технічної діяльності;
- належних умов для соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу;
- розвитку інноваційної культури;
- забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів;
- необхідної матеріально-технічної бази.
забезпечення:
- стабільного функціонування навчального закладу;
- розвитку мережі навчального закладу з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;
- суттєвого зростання якості освіти;
- наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків.
Координатор стратегії: Вержибок Володимир Іванович, директор гімназії, вчитель фізики, «спеціаліст вищої категорії», «вчитель-методист».
Термін реалізації 2020 – 2025р.
Партнери ліцею: селищна рада, батьки, громада селища Гришківці.
Принципи діяльності:
Якість: ми цінуємо репутацію, засновану на високих стандартах освіти.
Успішність: ми спроможні всебічно розвинути творчий потенціал учнів, сформувати успішну особистість.
Мотивація: ми прагнемо створити кращий світ за допомогою освіти.
Участь: усі зацікавлені сторони отримують максимум інформації про навчальний процес і мають можливість впливати на нього.
Лідерство: ми прагнемо до інновацій у педагогічній діяльності і схвалюємо творчий підхід педагогів.
Партнерство: ми досягаємо мети, працюючи разом.
Креативне мислення: ми приймаємо й цінуємо різноманітність.
Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу
Гришковецького ліцею Гришковецької селищної ради
Бердичівського району Житомирської області
Діяльність школи базується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:
1. Самостійність закладу у вирішенні основних питань змісту його діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір’я між учасниками педагогічної діяльності.
2. Науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.
3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.
4. Збереження, передача, відновлення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.
5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини, її пізнавальних та інтелектуальних можливостей, інтересів.
6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров’я.
7. Створення чіткої інноваційної системи гуманітарної освіти.
8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи школи.
9. Етичність стосунків усіх учасників навчально-виховного процесу.
А також:
людиноцентризм;
верховенство права;
забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
науковий характер освіти;
цілісність і наступність системи освіти;
прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
відповідальність і підзвітність перед суспільством;
нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми;
фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;
гуманізм;
демократизм;
єдність навчання, виховання та розвитку;
виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
формування громадянської культури та культури демократії;
формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
сприяння навчанню впродовж життя;
інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;
нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.
Ключові переваги стратегії ліцею:
1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.
2. Комплексний підхід до розбудови школи і розвитку учня.
3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.
Стратегічний план розвитку розрахований на 5 років включає в себе:
1. Освітню та виховну складову.
2. Методичну складову.
3. Систему збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя.
4. Матеріально-технічну складову.
1. Освітня складова
1.1. Утвердження інноваційного навчання, націленого на:
Þ забезпечення роботи ліцею відповідно до вимог розвитку особистості з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, гімназії в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сім’ї, громади, громадських організацій.
Þ Створення якісної системи психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
Þ Забезпечення комплексної інформатизації освітнього процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики.
Þ Здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.
Þ Утвердження гімназії як закладу, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на розвиток творчих здібностей та громадянської компетентності вихованців.
Þ Організація роботи відповідно до критеріїв, що містять основні індивідуально-особистісні діяльнісні якості:
1. професійно-педагогічна компетентність, обізнаність з новітніми науково обґрунтованими відомостями з педагогіки, психології, методик інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному встановленню дітей, здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики;
2. соціально-громадська компетентність – розуміння сутності громадянського суспільства, володіння знаннями про права і свободи людини, усвідомлення глобальних (у тому числі екологічних проблем людства) і можливостей власної участі у їх розв’язанні, усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності, уміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійних сферах життєдіяльності людини та віднаходити шляхи їх розв’язання, навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку, здатність до ефективної командної роботи, уміння попереджувати ти розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів;
3. загальнокультурна компетентність – здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва, усвідомлення власної національної ідентичності, як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших;
4. мовно-комунікативна компетентність – володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності, уміння вислуховувати, відстоювати власну позицію;
5. психологічно-фасилітативна компетентність – усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини, здатність сприяти творчому встановленню здобувачів освіти та їхній індивідуалізації;
6. підприємницька компетентність – уміння генерувати нові ідеї та ініціативи і втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави;
7. інформаційно-цифрова компетентність – здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію.
Þ Продовження та вдосконалення наукової роботи по втіленню евристичного навчання в гімназії. Організація творчої лабораторії вчителя НУШ.
Þ Включення в міжнародні освітні проєкти та гранти.
Þ Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві.
Þ Орієнтацію на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.
Þ Створення сучасного освітнього середовища в ліцею, яке забезпечить необхідні умови, засоби і технології для успішного навчання учнів.
Þ Впровадження профільного навчання, забезпечення через профільність досягнення гімназистами необхідного рівня базової компетентності, успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху.
Þ Забезпечення належної допрофільної підготовки учнів.
Þ Формування особистості, здатної вносити інноваційні зміни в існуючу культуру і середовище, успішно розв’язувати проблемні ситуації, які постають як перед окремою людиною так і перед суспільством.
Þ Залученняліцеїстів до активної навчально-пізнавальної діяльності, що характеризується інтенсивною багатосторонньою комунікацією суб’єктів діяльності, обміном інформацією, результатами діяльності учнів між собою і вчителем, участю учнів у всеукраїнських та міжнародних заходах змагального характеру наукового напряму (конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо).
Þ Спонукання учнів до ініціативності, творчого підходу та активної позиції у всіх видах діяльності.
Þ Здобування знань і вмінь, конструювання власного образу світу, формування ключових компетентностей самим учнем, що значно підвищує результативність освітнього процесу.
Þ Становлення індивідуально-особистісної технології життєтворчості, орієнтація гімназистів на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність.
Þ Налагодження мережевих взаємодій з іншими школами, розвиток ліцею як відкритої освітньої системи.
1.2. Модернізація змісту освіти відповідно до основних пріоритетів:
Þ особистісної та компетентнісної орієнтованості, спрямованості на гармонійний розвиток особистості, гуманітаризації та фундаменталізації змісту, його міжпредметної інтеграції, доступності, посилення діяльнісного і креативного складників змісту, його виховного потенціалу, зокрема в напрямі громадянського і національно-патріотичного виховання ліцеїстів.
Þ Забезпечення роботи ліцею відповідно до вимог суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, закладу в цілому з виховними і розвиваючими можливостями та потребами сім’ї, громади, недержавних організацій.
Þ Продовження виконання державного замовлення на освіту ліцеїстів рамках Держстандарту школи в повному обсязі і високоякісно, забезпечення випускникам гімназії свободи вибору та широких перспектив у майбутньому.
Þ Створення якісної системи психолого-педагогічного супроводу навчального процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
Þ Забезпечення комплексної інформатизації навчального процесу та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики.
Þ Здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.
Þ Продовження та вдосконалення науково-експериментальної роботи в ЗЗСО.
Þ Продовження терміну впровадження внутрішкільного проекту «Обдарована дитина».
Þ Створення в гімназії єдиного освітнього інформаційного центру.
Þ Створення належних умов для організації науково-дослідницьких робіт учителів та учнів.
Þ Розвиток комунікативних навичок гімназистів у володінні іноземними мовами.
Þ Участь в міжнародних освітніх проєктах та грантах.
Þ Налагодження мережевих взаємодій з іншими закладами, розвиток гімназії як відкритої освітньої системи
Þ Створення на базі ліцею«Ліги розумових ігор», втіливши її в експеримент: «Вплив розумових ігор на емоційний а інтелектуальний розвиток дітей».
2. Виховна
Þ Створення наскрізного процесу виховання, що базується на загальнолюдських цінностях.
Þ Застосовування виховної системи гімназії на ідеології дитиноцентризму.
Þ Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливого ставлення до історико-культурних пам’яток.
Þ Сприяти формуванню навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.
Þ Формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта освітнього процесу.
Þ Створення та реалізація проекту «Патріот України», трикутника «Рада ветеранів – адміністрація – рада учнівського самоврядування», забезпечення роботи гімназійних пересувних виставок-стендів «З Україною в серці» з метою виховання патріотизму.
Þ Розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі.
Þ Сприяти формуванню навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.
Þ Упровадження шкільного самоврядування, яке під свободою і самостійністю дитини передбачає виховання гуманістичних та демократичних ідей і світогляду , необхідних сучасному суспільству.
Þ Розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі.
Þ Підготовка випускників гімназії до свідомого вибору професії та навчального закладу для продовження освіти.
Þ Здійснення подальшого супроводу випускників школи з метою співпраці «випускник – школа», взаємодії та модернізації роботи центру «Випускник».
Þ Виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології у освітньому процесі.
Þ Виховання правової культури в умовах демократичного суспільства.
Þ Реалізація проекту «Батьківська академія» з метою співпраці «школа – батьки».
Þ Продовження впровадження екологічної програми «Зелена планета» з метою створення здорового простору навколишнього середовища.
Þ Залучення учнів до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я.
Þ Формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір.
Þ Виховання інноватора та громадянина, який уміє ухвалювати відповідні рішення та дотримуватися прав людини.
Þ Відмова від орієнтації освітнього процесу на середнього школяра і обов’язкове врахування інтересів кожної дитини.
Þ Виховування вільної незалежної особистості.
Þ Забезпечення свободи і прав дитини в усіх проявах її діяльності із урахуванням її вікових та індивідуальних особливостей.
Þ Реалізація проекту «Партнерські відносини» в трикутнику «Педагоги-батьки-діти».
2.Методична складова
Þ Створення умов для поліпшення психолого-педагогічної інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів.
Þ Стимулювання педагогічної майстерності вчителів.
Þ Вивчення якості забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою.
Þ Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.
Þ Стабілізація стосунків в педколективі для створення оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями.
Þ Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності ліцею.
Þ Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.
3. Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя
Þ Забезпечення виконання освітньої програми ВООЗ «Школа здоров’я» з метою формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя.
Þ Створення в гімназії цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
Þ Сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.
Þ Забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти та зміцнити здоров’я.
Þ Створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу.
Þ Затвердження культури здорового способу життя.
Þ Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії гімназії, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.
4. Матеріально-технічна складова
На здійснення завдань Стратегічної програми розвитку гімназії джерелами фінансування є державні кошти та кошти внутрішньодержавних та зовнішніх грантів.
Рік | Заплановані роботи |
2020-2021 | Поточний ремонт закладу. Придбання мультимедійних центрів для кабінетів трудового навчання, актової зали та кабінету ІІІ інформатики. Облаштування огорожі. Обробка дерев’яних конструкцій. Оновлення спортивних тренажерів на стадіоні школи |
2021-2022 | Проведення поточних ремонтних робіт місць загального користування. Придбання нових шкільних меблів та дошок. Заміна світильників у коридорах. Обладнання баскетбольного майданчика. |
2022-2023 | Поточний ремонт спортивного та актового залів. Придбання чи оновлення мультимедійних проекторів для кабінетів початкової школи. Оновлення експозицій шкільного народознавчого музею. Обладнання волейбольного майданчика |
2023-2024 | Поточний ремонт сходових клітин та коридорів. Придбання нового посуду до гімназійної їдальні. Створення зони відпочинку на ліцейному подвір’ї. Обладнання бігової доріжки стадіону |
2024-2025 | Поточний ремонт обідньої зали їдальні. Придбання нової комп’ютерної техніки. Придбання мультимедійного комплексу для ліцейного музею; облаштування внутрішнього дворика. Обладнання місць для глядачів на стадіоні |
Структура організації освітнього процесу на трьох ступенях навчання
В проектуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу «від учня», тобто декларування та втілення на практиці ідей, які відображають відношення школярів до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску з ліцеюпротягом всього життя.
Початкова школа (1-4 класи)
Початкова школа поряд із традиційними цілями освітнього процесу на цій ступені навчання – формування базових знань, умінь та навичок – проголошує ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку комунікативних компетенцій учня, тобто навичок культури спілкування та самопізнання.
Призначення початкової школи полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня. Основне завдання початкової школи – створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим.
У школі І ступеня пропонуються такі освітні програми:
ü Інноваційна програма з викладанням основ комп’ютерної грамотності;
ü Традиційне навчання за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом О.Я. Савченко, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.
Для учнів початкової ланки освіти буде
створено новий освітній простір;
унормовано структуру навчального тижня;
здійснено моніторинг навчальних досягнень учнів з 3-го класу та проведення ДПА у 4-х класах;
проведено переформування учнів у класах за рівнями знань для подальшої допрофільної підготовки (таблиця 8 до Типової освітньої програми).
Основна школа (5-7 класи)
Стратегічним напрямком розвитку середнього ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: «Я вмію та люблю вчитися» і розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок та розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному житті ліцею.
Продовжуючи цілі початкової школи, основним завданням середньої школи є створення таких умов, які дозволять допомогти учню засвоїти «технології успіху та досягнень», при цьому зберегти загальну емоційно-позитивну орієнтацію на гімназію. Крім того, реалізація даного стратегічного напрямку буде сприяти створенню у школярів комплексної освітньої мотивації, тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов’язку, але й мотивів корисності (прагматичні) та мотивів задоволення (отримання радісних відчуттів та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності). В подальшому на старшому ступені навчання, отримані учнями 5-7 класів навички ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні та освітні орієнтири.
Основна школа (8-9 класи)
Метою цього етапу є рання спеціалізація за обраним напрямком навчання та створення класів допрофільної підготовки.
Головним напрямком роботи з учнями стає формування первинної профільної орієнтації, вдосконалення навичок самостійної інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції особистості. На рівні 8-9 класів учні на базі циклу предметів мають можливість формувати свою індивідуальну освітню стратегію.
Призначення основної школи – розвиток функціональної грамотності учня, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві, впровадження системи допрофільної підготовки до мультипрофільного навчання.
У школі ІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:
ü інноваційна програма з викладанням основ комп’ютерної грамотності;
ü традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.
Для учнів основної школи буде
ü створено класи з поглибленим вивченням окремих предметів та класи академічного рівня;
ü здійснюватися моніторинг успішності учнів 5-9 класів.
Старша школа (10-11 класи, профільне навчання)
Метою педагогічного процесу на даному етапі є завершення середньої освіти на базі профільного навчання з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції.
Стратегічним напрямком розвитку старшого ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка: «Я вибираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі».
Тому призначення старшої школи – оформлення життєвого проекту особистості, становлення індивідуально-особистісної технології життєтворчості, орієнтація учня на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність. Саме старша школа відповідає за досягнення учнем рівня професійної компетентності, саме старша школа повинна підготувати учня до життєвого самовизначення. У зв’язку з цим, головним стає питання те, яким чином той чи інший профіль забезпечує досягнення учнем необхідного рівня базової компетентності та сприяє здійсненню учнем успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху.
У школі ІІІ ступеня пропонуються такі освітні програми:
ü експериментально-дослідна робота за темою «Впровадження мультипрофільного навчання»;
ü функціонування гімназійних класів;
ü традиційне навчання, збагачене дидактичним матеріалом з логічним навантаженням.
Для учнів старшої школи буде
ü проведено вибір профілів навчання;
ü організовано анкетування учнів та батьків;
ü забезпечено відповідний рівень знань;
ü залучено педагогів відповідного рівня до викладання у профільних класах.
Доцільними будуть такі форми викладання: лекція, семінар, практикум, лабораторні заняття. Старшокласники займатимуться дослідницькою діяльністю, оволодіватимуть навичками захисту проектів, основами самопрезентації, братимуть участь в роботі МАН та у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості.
Таким чином, основним напрямком розвитку школи стане реалізація компетентнісного підходу в освітній взаємодії. Тобто це така практика, при якій відбувається засвоєння кожним учнем комплексу знань, умінь та навичок, який дозволяє учневі розв’язувати життєво значущі завдання як в процесі навчання в гімназії, так і в подальшому житті.
Очікувані результати
Забезпечується якісна освіта за новими стандартами через впровадження компетентнісно особистністно орієнтованого навчання.
Сформована система виховної роботи на засадах партнерства учнів, вчителів, батьків і громадськості, історії та традицій школи
Педагогічний колектив – це умотивовані, творчі вчителі, що постійно професійно розвиваються
Оновлена матеріально-технічна та інформаційно-технологічна база школи
Зросте імідж школи.
Підвищиться рівень загальної культури учнівського колективу.
Зросте кількість учнів, свідомо зайнятих у суспільно-корисній діяльності, учнів-волонтерів.
Покращиться якість знань дітей.
Збільшиться кількість вчителів, які втілюють ідею гуманності педагога.
Зросте кількість батьків – активних учасників шкільного життя.
Зросте рівень матеріально-технічного забезпечення школи.
100% учителів використовуватимуть ІКТ.
Гришковецький ліцейГришковецької селищної ради Бердичівського району Житомирської області – школа співпраці, уміння жити і працювати з тими, хто поруч.
· Гришковецький ліцей– школа з позитивною атмосферою, емоційним комфортом та можливістю самореалізації кожного вчителя та учня.
· Гришковецький ліцей – заклад освіти, зосереджений на дитині, а не на академічних знаннях.
· Гришковецький ліцей – плацдарм для впровадження інноваційних та передових технологій.
· Гришковецький ліцей – заклад освіти, націлений на майбутнє в єдиному освітньому просторі.
· Наш випускник – успішний випускник, здатний правильно обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.
Коментарi